Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

figurky_cast_barevnychjpg_135674.jpg

TERMÍN REALIZACE KURZU: připravuje se


Přemýšlíte o tom, proč si pacienti nebo jejich rodiny tak často stěžují na komunikaci zdravotníků, a přitom se sami chovají agresivně? Bojíte se někdy otevřít dveře z ordinace do čekárny plné netrpělivých lidí? Přemýšlíte o tom, co říkat, když pacient nebo někdo z jeho blízkých pláče; proč paní na trojce už popáté během hodiny zvoní, když jste tam před chvílí byl/a, proč na vás křičí a dělá si z vás sluhu/služku? Lámete si hlavu s tím, jak je možné, že pacient tvrdí, že jste mu něco neříkal/a, když víte, že jste mu to říkal/a (a třeba několikrát)? Pokud ano a pokud chcete udělat něco pro to, abyste si s pacienty a jejich rodinami vzájemně lépe rozuměli, přijďte na náš kurz.


CÍLOVÁ SKUPINA 

Kurz je určen odborníkům z kategorie pomáhajících profesí, především zdravotním sestrám (všeobecným, praktickým, dětským), porodním asistentkám, zdravotnickým záchranářům, radiologickým asistentům, ale i lékařům a dalším odborníkům pracujícím ve zdravotnictví nebo v sociálních službách.

CÍL KURZU

Cílem je

  • pomoci porozumět okolnostem, faktorům, které komunikaci s pacientem a jeho rodinou ovlivňují (osobnostním, organizačním, situačním).
  • naučit se rozpoznávat různé komunikační styly, řeč rodiče, dítěte, dospělého podle teorie transakční analýzy Erica Berneho, volit vhodnou formu komunikace s ohledem na situaci.
  • vyzkoušet si hovořit s pacienty a jejich rodinou laickým jazykem, formulovat prosby a žádosti, poskytovat konstruktivní kritiku, vhodným způsobem říkat ne.
  • učit se aktivně naslouchat.
  • naučit se komunikovat ve vypjatých situacích s využitím principů nenásilné komunikace podle teorie Marshalla Rosenberga.

ROZSAH A OBSAH KURZU

Rozsah kurzu je 8 vyučovacích hodin. Tento celodenní kurz bude rozdělen do dvou bloků:

I. blok 9 – 12 hodin:

  • Faktory ovlivňující komunikaci (individuální, systémové, situační)
  • Komunikační styly, teorie transakční analýzy, laický, odborný jazyk
  • Nároky, laskavosti, žádosti, rozkazy, kritika, odmítání

II. blok 13 – 16 hodin:

  • Rozhovor jako nástroj péče o pacienta
  • Proces nenásilné, empatické komunikace
  • Aktivní naslouchání

V obou blocích se budou střídat metody: výklad, diskuze, práce s kazuistikami, nácvik dovedností, individuální a skupinová práce.


POČET ÚČASTNÍKŮ: min.10


CENA KURZU: 2 000 Kč/1 účastníka


GARANT A LEKTOR KURZU: Mgr. Eva Hlaváčková, Ph.D. - dětská sestra s dlouholetou zkušeností s výukou komunikace a psychologie ve zdravotnictví


MÍSTO POŘÁDÁNÍ KURZU:  Fakulta zdravotnických studií Univerzity Pardubice (kurz proběhne v učebně na adrese nám. Čs. legií 565)


TERMÍN REALIZACE DALŠÍHO KURZU

připravuje se
 

Mám zájem/chci vědět víc