Využiití Konverzačních map? v edukaci pacientů s diabetem
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Program: Studentská grantová soutěž
Období realizace: 01.01.12 - 31.12.12
Pracoviště:
Fakulta zdravotnických studií - Katedra klinických oborů
Hlavní řešitel: Doležalová Barbora
Popis:
Úvod: Edukace je nedílnou součástí léčby diabetu. Konverzační mapy? jsou nástrojem, který během skupinové edukace umožňuje propojení sluchového a zrakového vjemu se sdílením vlastních zkušeností a postojů mezi účastníky edukace. Edukace s pomocí Konverzačních map má trvale zlepšit znalosti a přispět k využití těchto znalostí v každodenním zvládání diabetu. Cílem observačního projektu bylo objektivizovat vliv edukační lekce s použitím konverzační mapy na znalosti účastníků edukace. Metodika: Znalosti týkající se diabetu byly hodnoceny pomocí nestandardizovaného vědomostního dotazníku u aktivní skupiny 21 účastníků edukační lekce s použitím Konverzační mapy. Znalosti byly zjišťovány před lekcí, bezprostředně po ní a pomocí telefonického hovoru i za měsíc po edukaci. Výchozí úroveň znalostí byla porovnávána s kontrolní skupinou 21 diabetiků. Výsledky: Před edukační lekcí zodpověděli účastníci edukace správně 56% otázek. Po edukační lekci zodpověděli správně 72% otázek (p
Úvod: Edukace je nedílnou součástí léčby diabetu. Konverzační mapy? jsou nástrojem, který během skupinové edukace umožňuje propojení sluchového a zrakového vjemu se sdílením vlastních zkušeností a postojů mezi účastníky edukace. Edukace s pomocí Konverzačních map má trvale zlepšit znalosti a přispět k využití těchto znalostí v každodenním zvládání diabetu. Cílem observačního projektu bylo objektivizovat vliv edukační lekce s použitím konverzační mapy na znalosti účastníků edukace. Metodika: Znalosti týkající se diabetu byly hodnoceny pomocí nestandardizovaného vědomostního dotazníku u aktivní skupiny 21 účastníků edukační lekce s použitím Konverzační mapy. Znalosti byly zjišťovány před lekcí, bezprostředně po ní a pomocí telefonického hovoru i za měsíc po edukaci. Výchozí úroveň znalostí byla porovnávána s kontrolní skupinou 21 diabetiků. Výsledky: Před edukační lekcí zodpověděli účastníci edukace správně 56% otázek. Po edukační lekci zodpověděli správně 72% otázek (p