Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Konverzační mapy v procesu edukace diabetiků v roce 2012
Autoři: Doležalová Barbora | Jirásková Veronika | Kührová Miluše | Hudcová Miroslava | Hradec Jiří
Rok: 2012
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Kazuistiky v diabetologii
Název nakladatele: Geum Praha, s.r.o.
Místo vydání: Praha
Strana od-do: S2-S5
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Konverzační mapy v procesu edukace diabetiků v roce 2012 Edukace je nedílnou součástí léčby diabetu. V centru moderní edukace nestojí diabetes jako nemoc, ale konkrétní pacient se svými specifickými potřebami, hodnotami a preferencemi. Po zjištění diabetu zahajujeme takzvanou základní edukaci, navazuje edukace komplexní a následně reedukace. Cílem je vytvořit informační a psychologickou základnu pro spolupráci pacienta s ošetřujícím zdravotnickým týmem. Pacient potom může sám aktivně přispívat k dosažení dobré kvality života včetně uspokojivé kompenzace diabetu. Skupinová forma edukace nabízí kromě informací i interakci s ostatními lidmi se stejným problémem, tím podporuje implementaci odborných informací do každodenního života. Konverzační mapy jsou nástrojem, s jehož pomocí lze pacientům nabídnout ucelený, zábavný a efektivní edukační program nejen v diabetologickém centru, ale i v prostředí běžné soukromé diabetologické praxe. diabetes mellitus;skupinová edukace;konverzační mapy
eng Conversation Maps in the Diabetes Education Process in 2012 The education is one of the key processes in diabetes management. An up-to date education proces is not centered at the disease itself, but at the individual patient, with his/her specific needs, values, and preferences. After diabetes is diagnosed, the basic education is provided, followed by the complex education and re-education. The proces aims at creating an information and psychological platform, on which the patient can co-operate with the health care team. Diabetes education improves the quality of life and the glycemic control. The group education offers not only information, but also the interaction with the other people with the same problem. This can help in implementing the information to the dialy life. The Conversation maps represent an effective tool for a complex group diabetes education. This tool can be used not only in a diabetes center, but also in the settings of a small private diabetes clinic. diabetes mellitus; group education; Conversation Maps