Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Technology transfer and insufficient students´ language competences barrier
Autoři: Holá Jana | Koblížková Andrea | Lukešová Miriam
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sociálno-ekonomická revue
Název nakladatele: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Místo vydání: Trenčín
Strana od-do: 86-93
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Transfer technologií a bariéra nedostatečných jazykových kompetencí studentů Evropská unie si ve svých programech vytkla jako cíl vybudování znalostní společnosti jako nutné podmínky pro zajištění konkurenceschopnosti evropské ekonomiky. Transfer technologií a znalostí (KTT - Knowledge and Technology Transfer) je žhavým aktuálním tématem součastnosti. Angličtina je důležitá pro kariéru v oblasti výzkumu a vývoje, proto musí být výuka angličtina součástí vzdělávání pro vědecké profese. Centrum jazykového vzdělávání (LC) univerzity připravilo koncepci, která se chce zabývat zásadními otázkami jazykové kompetence studentů. Celý koncept se snaží být tolerantní a mnohem otevřenější, pokud jde o povahu základních kompetencí. Jeho cílem je vytvoření integrujícícho a insipirujícího prostředí pro přirozené osvojování jazyka prostřednictvím praktických zkušeností při studiu a výzkum. Jazykové kompetence; angličtina; technologický transfer; znalostní ekonomika; vědecká kariéra;
eng Technology transfer and insufficient students´ language competences barrier The European Union origrammes see the target in creating a knowledge society as a necessary precondition of the European economy competitiveness. Knowloedge and technology transfer is a hot topic of today. English is important for careers in research and development and that´s why English should by a part of education for scientific careers. The Language Centre (LC) of the university prepared an analysis of the existing situation in terms of students´ language competences. Based on the results the LC has brought a new concept of the Language Policy aspiring to adress the crucial issues od students´ language competence. The whole concept of the attempts to be broadminded and much more open in terms of the nature of core competences. It aims at creating an intergrating and inspiring environment for natural language acquisition through hands-in experience in studies and research. Language competences; English; Technology transfer; knowledge economy; scientific career;