Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The effectiveness of a nurse-led educational session focused on dysphagia screening
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Nursing of the 21st century in the proces of change
Název nakladatele: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání: Nitra
Strana od-do: 185-191
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Efektivita edukační lekce sestrou, zaměřené na screening dysfagie Cílem bylo zjistit, jaká je efektivita edukační lekce sestrou, zaměřené na správnou implementaci ošetřovatelského screeningového testu pro dysfagii, vyvinutého v České republice. Padesát čtyři studentů nelékařských zdravotnikcých studijních oborů podstoupili edukaci, která se skládala z videa, procvičování dovedností a diskuze. Na konci lekce vyplnili 8položkový post-test typu multiple choice. průměrné celkové skóre bylo 76.2%. Bylo vyslveno několik dporučení pro zlepšení edukační lekce a pro zajištění správného screeningu dysfagie v praxi. kognitivní učení; screening dysfagie; edukační lekce; post-test; video
eng The effectiveness of a nurse-led educational session focused on dysphagia screening The aim was to examine the effectiveness of a nurse-led educational session that focused on a correct implementation of a nursing dysphagia screening test developed in the Czech Republic. Fifty-four students enrolled in non-medical health-related study programs were educated in a session consisting of a video, hands-on practice, and a discussion. At the end of the session, they completed an 8-item multiple-choice knowledge post-test. The average total score was 76.2%. Several recommendations are made to improve the educational sessions and to ensure correct dysphagia screening in practice. cognitive learning; dysphagia screening; educational session; post-test; video