Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

EVIDENCE-BASED PRACTICE AS A PART OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN NURSING
Autoři: Špačková Iva | Holá Jana
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences
Název nakladatele: Trauner Verlag
Místo vydání: Linz
Strana od-do: 221-228
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze PRAXE ZALOŽENÁ NA DŮKAZECH JAKO SOUČÁST ZNALOSTNÍHO MANAGEMENTU V OŠETŘOVATELSTVÍ Cílem tohoto příspěvku je ukázat využití praxe založené na důkazech (EBP) jako součásti znalostního managementu ve zdravotnictví, s důrazem na české ošetřovatelství. V úvodních kapitolách textu jsou obecně charakterizovány podmínky fungování znalostního managementu ve zdravotnictví. Dále se příspěvek věnuje vysvětlení pojmu praxe založená na důkazech a odkazuje k některým problémům implementace EBP v české ošetřovatelské praxi. Závěrečná část textu je zaměřena na teoretickou přípravu studentů zdravotnických vysokých škol na zvládnutí této problematiky v klinické praxi, včetně shrnutí výsledků průzkumu o rozsahu výuky EBP na českých vysokých školách poskytujících vzdělávání v obru ošetřovatelství. Znalostní management; praxe založená na důkazech; zdravotnictví; ošetřovatelství
eng EVIDENCE-BASED PRACTICE AS A PART OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN NURSING The aim of this paper is to show the use of evidence-based practice (EBP) as a part of knowledge management in health care, with a focus on Czech nursing. The conditions of the knowledge management functioning in health care are generally described in the opening chapter of the text. Furthermore, the paper deals with the explanation of the concept of EBP and refers to some problems of EBP implementation in Czech nursing practice. The final part of the text focuses on the theoretical preparation of students of the medical universities to manage this problem in the clinical practice, including a summary of the results of research on the extent of teaching EBP at Czech universities providing education in nursing. Knowledge management; evidence-based practice; health care; nursing