Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION V DOBĚ COVIDOVÉ
Rok: 2021
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION V DOBĚ COVIDOVÉ Úvod: Výuka všeobecných sester a zdravotnických záchranářů byla v roce 2020 a 2021 výrazně ovlivněna pandemií COVID-19. Při nařízené pracovní povinnosti a omezení prezenčnín výuky byla využívaná forma low fidelity simulations pro klinické předměty (například portály ol.mefanet.cz, kahoot.it, akutne.cz.Praktická zkouška z klinického prostředí nemocničních oddělení byla přesunuta do laboratorních podmínek a nastavena s prvky Objective structured clinical examination. Cíl: Popsat nastavení a realizaci výuky s low fidelity simulation a specifika praktické zkoušky v době lockdownu s prvky Objektive structured clinical examination. Metodika: Analýza sylabů a realizace předmětů vázaných na klinické předměty a odbornou praxi s realizací zkoušky formou Objektive structured clinical examination. Výsledky: Část klinických předmětů byla odučena online formou low fidelity simulations. Z klinického prostřewdí by&la z důvodu uzavření zdravotnického zařízewní pro studenty přesunuta praktická zkouška do laboratorních podmínek s prvky Objektice structured clinical examination. Každý student měl provést 6 klinických úkonů u dvou pacientů na vytvořeném lůžkovém oddělení v laboratoři, simulující skutečný nemocniční pokoj. Bylo vytvořeno 8 komplexních pacientů ( chorobopisů) se 4 sadami dekurzů. Celkem tedy 32 unikátních pacientů. Zkoušku absolvovalo 74 studentů a na realizaci se podílelo 16 akademických pracovníků. Závěr: Realizace praktické zkoušky mimo klinické prostředí je velmi náročná na organizaci, ale umožňuje přesné nastavení obtížnosti zkoušky, pro všechny studenty stejné, s rozmanitostí zahrenující celé potřebné spektrum zkoušených znalostí a dovedností. Objective structured clinical examination; Low fidelity simulations; Praktická zkouška; COVID-19; Ošetřovatelství