Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Supervize praxe studentů sociální práce - úkolově orientovaný přístup
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sociální práce/Sociálna práca
Strana od-do: 78-91
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Supervize praxe studentů sociální práce - úkolově orientovaný přístup CÍLE: Cílem příspěvku je představit úkolově orientovanou supervizi v aplikaci do praxe studentů sociální práce a pilotní studii jejího ověření. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Představený přístup vychází z úkolově orientované supervize J. Caspiho a W. J. Reida a obecně z konceptu vzdělávací supervize. METODY: Text je členěn do dvou částí. První část má metodicko-sumarizační charakter a představuje uchopení uvedeného přístupu v praxi autorky. Druhá část představuje pilotní studii evaluace tohoto přístupu realizovanou formou kvalitativní analýzy písemných materiálů vztahujících se k rozvojovým cílům studentů. VÝSLEDKY: Příspěvek prezentuje zjištění formulovaná v rámci pilotní studie, která budou základem pro další zpracování tématu. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Text představuje jeden z možných modelů supervize uplatnitelný v profesní přípravě budoucích sociální pracovníků a také dílčí výsledky jeho pilotního ověření. vzdělávací supervize; odborná praxe; sociální práce; rozvojový cíl
eng Supervision of Social Work Students Field Education – Task-Centred Model OBJECTIVES: The aim of the paper is to present task-centred supervision in the application to the social work students´ field education and a pilot study of its verification. THEORETICAL BASE: The presented approach is based on task-centred supervision by J. Caspi and W. J. Reid and on the concept of educational supervision in general. METHODS: The text is divided into two parts. The first part has a methodological-summarizing character and represents an understanding of the approach in the author's practice. The second part presents a pilot study of the evaluation of this approach carried out in the form of a qualitative analysis of students' target goals. OUTCOMES: The paper presents the findings of the pilot study, which will be the basis for further research of the topic. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: The text presents one of the possible models of supervision applied in the education of future social workers and presents partial results of its pilot verification. educational supervision; field education; social work; target goal