Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Metodika odhadu potřebného počtu studentů a absolventů studijních programů zaměřených na vzdělávání všeobecných sester
Autoři: Fischer Jakub | Vltavská Kristýna | Mazouch Petr | Holá Jana | Moravcová Markéta | Hlaváčková Eva
Rok: 2022
Druh publikace: certifikované metodiky a postupy
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Metodika odhadu potřebného počtu studentů a absolventů studijních programů zaměřených na vzdělávání všeobecných sester Metodika odhadu potřebného počtu studentů a absolventů studijních programů zaměřených na vzdělávání všeobecných sester je postavena na třech vzájemně propojených pilířích: ● analýza a prognóza počtu a věkové struktury všeobecných sester, ● prognóza poptávky po zdravotní péči, ● analýza a prognóza vzdělávacího systému v příslušných studijních oborech a programech. V letech 2008–2017 tvoří cca 78 tisíc všeobecných sester cca 70–75 % celkového počtu nelékařských zdravotnických pracovníků s odbornou způsobilostí. Jejich věková struktura je významně nevyrovnaná, s vrcholem na úrovni 44–46 let věku. Vlastní metodika odhadu potřebného počtu absolventů vychází z odhadu počtu všeobecných sester v jednotlivých věkových skupinách, včetně odhadu úbytku všeobecných sester kvůli odchodu z pracovního trhu v různých věkových skupinách a naopak z odhadu jejich přírůstku díky novým absolventům, z odhadu poptávky po zdravotní péči a z odhadu míry studijní neúspěšnosti. metodika; vzdělávání; všeobecné sestry; management
eng Methodology for Estimating the Required Number of Students and Graduates of the Study Programmes Focusing on General Nurse Education The methodology for estimating the number of students and graduates needed for general nurse education programmes is based on three interlinked key elements: ● analysis and forecasting of the general nurses number and age structure, ● forecasting the demand for health care, ● analysis and forecast of the education system in the applicable fields of study and programmes. Between 2008 and 2017, approximately 78,000 general nurses account for about 70-75 % of the total number of non-medical health professionals with professional qualifications. Their age structure is significantly uneven, with a peak at 44-46 years of age. The methodology for estimating the number of graduates needed is based on an estimate of the number of general nurses in each age group, including an estimate of the loss of general nurses due to attrition from the labour market in different age groups and, conversely, an estimate of the gain due to new graduates, an estimate of the demand for health care and an estimate of the drop-out rate. methodology; education; general nurses; management