Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Job Satisfaction Audit in Hospital: Qualitative Case Study
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Health & Caring
Strana od-do: 1-14
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Audit pracovní spokojenosti v nemocnici: kvalitativní případová studie Úvod: Nedostatek zdravotnických pracovníků, jejich fluktuace a riziko syndromu vyhoření jsou kritické problémy ve zdravotnických organizacích, které ovlivňují kvalitu a bezpečnost péče. Tato studie, založená na smluvním výzkumu, měla za cíl identifikovat faktory ovlivňující spokojenost zaměstnanců v nových prostorách nemocnice. Cíl: Tento článek představuje audit spokojenosti zaměstnání pomocí JD-R modelu ve zdravotnickém zařízení, jehož cílem bylo zlepšit stabilitu a well-being zaměstnanců, čímž se zvyšuje kvalita a bezpečnost péče. Cílem je představit metodologický přístup využitelný ve zdravotnickém managementu a dalších službách. Metody: Jako teoretický rámec byl použit rozšířený JD-R model (Job Demands-Resources model). Analýza negativních a pozitivních faktorů, které ovlivňují spokojenost zaměstnanců, byla založena na datech shromážděných z anonymních polostrukturovaných rozhovorů. Byla také použita tematická a narativní analýza a studium interních dokumentů, přičemž výsledky založené na důkazech byly prezentovány ve finální syntéze. Výsledky: Metodologický přístup přinesl cenné poznatky pro zlepšení péče. Klíčovými pozitivními faktory, které ovlivnily spokojenost zaměstnanců, byly vyhlídky na trvalé zaměstnání a úroveň mezd. Mezi významné negativní faktory patřily obavy o osobní bezpečnost a nespokojenost s lékařským personálem. Závěry: Konečná zpráva studie, předložená vrcholovému managementu, nastínila pozitivní a negativní faktory ovlivňující spokojenost zaměstnanců a jejich pohodu. Management vyjádřil ochotu jednat na základě zjištění a při prezentaci výsledků uvedl konkrétní příklady. I když je přenositelnost výsledků omezená, metodologický přístup je inspirativní a použitelný v dalších zdravotnických zařízeních. pracovní spokojenost; well-being; kvalita péče
eng Job Satisfaction Audit in Hospital: Qualitative Case Study Introduction: The shortage of healthcare pr ofessionals, their turnover, and the risk of burnout are critical issues in healthcare or ganizations, impacting the quality and safety of care. This study, based on contractual research, aimed to identify the factors influencing employee satisfaction in new hospital facilities. Aim: This article pre-sents an audit of job satisfaction using the JD-R model in a healthcare facility to improve employee stability and well-being, thus improving quality and safety of care. It aims to show a methodological approach applica-ble in healthcare management and other services. Methods:The extended JD-R model (Job Demands-Resources model) was used as the theoretical framework. The analysis of negative and positive factors that influence job satisfaction was based on data collected from anonymous semi-structured interviews. Thematic and narrative analysis, as well as the study of internal documents, was also used, and evidence-based results were pr esented in a final synthesis. Results:The methodological approach provided valuable findings to improve car e. The key positive factors that influenced job satisfaction included the prospects for permanent employment and the lev-els of salary. Significant negative factors were concerns about personal safety and dissatisfaction with medical personnel. Conclusions:The study’s final report, presented to top management, outlined the positive and neg-ative factors affecting job satisfaction and well-being. Management expressed willingness to act on the findings and provided specific examples during the presentation of the results. Although the transferability of results is limited, the methodological approach is inspiring and applicable in healthcare organizations. jjob satisfaction survey; well-being; quality care