Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Biopharma Engagement in South Asia: Unveiling the Potent Influence of Online Social Marketing adn Reshaping Consumer Preferences in Pakistan´s Thriving Pharmaceutical Realm
Autoři: Iftikhar Moneeba | Rasheed Saba | Horáčková Kateřina
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Health Problems of Civilization
Název nakladatele: Termedia
Místo vydání: Poznaň
Strana od-do: 108-124
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vliv biofarmaceutického průmyslu v Jižní Asii. Silný vliv online sociálního marketingu na spreference spotřebitelů v Pakistánu Biofarmaceutické doplňky jsou široce používané a nezbytné pro povědomí spotřebitelů o zdraví. Běžně se používají jako alternativní nebo doplňková medicína. Biofarmaceutický trh zahrnuje látky se zdravotními přínosy nad rámec nutriční hodnoty, jako jsou doplňky stravy, aminokyseliny, vitamíny, minerály, rostlinné látky atd. Tyto produkty tradičně předcházejí nemocem a léčí je. Studie zkoumá dopad online sociálního marketingu na chování spotřebitelů ohledně biofarmaceutických produktů v Pákistánu. Pomocí teorie zapojení zkoumá, jak online sociální marketing ovlivňuje nákupní záměry, zejména pokud jde o zdraví a pohodu. Během tří měsíců, od ledna do března 2023, probíhal průzkum v Láhauru, městě známém významným prodejem a nákupem těchto produktů. Studie se zúčastnilo 500 žen. Statistická analýza ukázala vynikající shodu navrženého modelu (chi 2=12,5427, p=0,056; CFI, NFI, TLI>0,95; RMSEA=0,028), kde situace zprostředkovává vliv produktu na nákup (ab=0,1068). Produkt přímo ovlivňuje nákup (c'=0,4273), což má významný vliv na nákup (celkový efekt=0,5341). Článek reviduje literaturu o sociálním marketingu, ponoří se do souvislosti biofarmaceutických produktů, zdraví a jejich vlivu na nákupní záměry. Identifikuje kritické mezery ve výzkumu a navrhuje budoucí směry, nabízí cenné poznatky pro akademickou sféru a pákistánský biofarmaceutický průmysl se zaměřením na pokrok v iniciativách souvisejících se zdravotní péčí. Vliv; biofarmaceutického; průmyslu; Jižní; Asii; Silný; vliv; online; sociálního; marketingu; spreference; spotřebitelů; Pakistánu
eng Biopharma Engagement in South Asia: Unveiling the Potent Influence of Online Social Marketing adn Reshaping Consumer Preferences in Pakistan´s Thriving Pharmaceutical Realm Background. Bio-pharmaceutical supplements are widely used and essential for consumer health awareness. They are commonly used as alternative or complementary medicine. The bio-pharmaceutical market includes substances with health benefits beyond nutritional value, such as dietary supplements, amino acids, vitamins, minerals, botanicals, etc. These products traditionally prevent and treat diseases. Material and methods. The study explores the impact of online social marketing on consumer behavior regarding biopharmaceutical products in Pakistan. Using involvement theory, it investigates how online social marketing influences purchase intentions, specifically regarding health and well-being. Results. During three months, from January to March 2023, a survey was conducted in Lahore, a city known for significant sales and purchases of these products. The study involved 500 female participants. The statistical analysis indicated excellent fit of the proposed model (chi 2=12.5427, p=0.056; CFI, NFI, TLI>0.95; RMSEA=0.028), where situation mediates product's effect on purchase (ab=0.1068). Product directly impacts purchase (c'=0.4273), showing significant influence on purchase (total effect=0.5341). Conclusions. The paper reviews social marketing literature, delving into the nexus of biopharma products, health, and their influence on purchase intentions. It identifies critical research gaps and suggests future directions, offering valuable insights for academia and Pakistan's biopharmaceutical industry, focusing on advancing healthcare -related initiatives. online social marketing; purchase intention; consumer behavior; Pakistan; health