Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Podpora kritického myšlení a používání aktivizačních metod ve výuce ošetřovatelství
Autoři: Taliánová Magda | Forejt Martin
Rok: 2008
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Profese on-line
Název nakladatele: Profesní odborová unie zdravotnických pracovníků Čech, Moravy a Slezska
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 89-101
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Podpora kritického myšlení a používání aktivizačních metod ve výuce ošetřovatelství Příspěvek popisuje používání aktivizačních metod při výuce ošetřovatelství. Kromě třífazového modelu označovaného v češtině zkratkou EUR (evokace ? uvědomění si významu - reflexe) zde uvádím také příklady metod, které je možné v jednotlivých fázích využít a to jak ze strany učitelů ošetřovatelství, tak i sester podílejících se na výuce či edukaci klientů. Uvádím také výsledky výzkumu zaměřeného na aktivizaci ve výuce jako jeden z pilířů kritického myšlení. kritické myšlení, aktivizační metody ve výuce, model EUR, kognitivní dovednosti, metakognitivní dovednosti, ošetřovatelství, studenti
eng THE SUPPORT OF CRITICAL THINKING AND USING ACTIVATION METHODS IN EDUCATION BY STUDENTS OF NURSING My report describes using activation methodes in education of nursing. In addition to a three-phase model known,in Czech, as EUR model (evocation ? awareness ? reflection), I present examples of methods that can be used in individual phases of the model by nursing teachers as well as participating in student and client education. Finally, I present results of research that focused on activation methods in education as one of the pillars of critical thinking. critical thinking, activation methods in education, EUR model, cognitive skills, metacognitive skills, nursing, students