Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Pain – a Quality Indicator
Autoři: Červenková Zuzana | Hlaváčková Eva | Hodačová Lenka
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Quality and Its Perspectives : Assisting Professions through Time
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 20 - 29
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Bolest – indikátor kvality Úvod: Kvalita a bezpečí zdravotní péče jsou v současné době v centru pozornosti odborníků i laiků. Potřeba jejich zavedení do zdravotnictví souvisí s nabídkou zdravotnických služeb, s tlakem společnosti na normovací procesy a efektivitu, s konkurenčním bojem, prestiží, a v neposlední řadě i se snahou předejít stížnostem pacientů. Cíl: Provést pilotní šetření zaměřené na sledování bolesti jako indikátoru kvality, sledovat management bolesti u pacientů po operačním výkonu, provést obsahovou analýzu zdravotnické dokumentace u těchto pacientů a vytvořit kontrolní formulář pro následnou hloubkovou empirickou studii. Metodika: Obsahová analýza zdravotnické dokumentace zaměřená na shody a neshody s existujícími směrnicemi v oblastech: 1. záznam bolesti pacientů, 2. záznam ordinace a podání léčiv ve třech obdobích: 1. při přijetí pacienta, 2. situace po návratu na oddělení, 3. první až čtvrtý pooperační den, záznamy lékařů a sester. Výsledky: Ve všech sledovaných oblastech byly zjištěny neshody se směrnicemi. Nejčastěji nebyly dodržovány časové intervaly pro hodnocení bolesti sestrami, nejrizikovější neshody byly zjištěny v ordinacích léčiv a v záznamu jejich podání. Závěr: Byla provedena obsahová analýza zdravotnické dokumentace u pacientů po operačním výkonu a upraven formulář pro následné kontroly dokumentace. Výsledky pilotní studie budou konzultovány s manažerkami ošetřovatelské péče a na jejich základě bude provedena hloubková empirická studie. analýza zdravotnické dokumentace; bezpečí; kvalita; management bolesti
eng Pain – a Quality Indicator Introduction: The quality and safety of healthcare is currently in the spotlight of experts and non-professionals. The need to implement them into healthcare is related to the offer of healthcare services, the pressure of public to standardize processes and effectivity, competition, prestige and last, but not least to avoid patient complaints. Aim: To conduct a pilot study focused on pain observation as a quality indicator, to observe pain management of postoperative patients, to conduct a content analysis of medical records of these patients and to create a checklist for a subsequent in-depth empirical study. Method: Content analysis of medical record focused on compliance and non-compliance with existing policies in these domains: 1. Recording patients' pain 2. Recording of medication orders and administration in three phases: 1. Patient admission 2. Return to unit 3. First to fourth postoperative day, charting of physicians and nurses. Results: Non-compliance with regulations was determined in all observed domains. The most frequent non-compliance was in neglecting pain assessment intervals by nurses. The most dangerous discrepancy was observed between medication orders and their administration. Conclusion: Content analysis of medical records of postoperative patients was conducted and the checklist for subsequent documentation audits was edited. The conclusion of this pilot study will be communicated with the patient care managers and an in-depth empirical study will be based on its results. analysis of medical records; pain management; safety; quality