Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Position of Supervision in Healthcare and in Practical Training of Students of Healthcare Programs
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Quality and Its Perspectives : Assisting Professions through Time
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 59-64
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Místo supervize ve zdravotnictví a odborné praxi studentů zdravotnických oborů Úvod: Příspěvek se zabývá tématem využití supervize ve zdravotnictví a v rámci studia a odborné praxe budoucích zdravotníků. Cíl: Prezentovat výsledky zahraničních studií hodnotících přínos supervize ve zdravotnictví a představit modely supervize využívané při supervizi odborné praxe studentů. Metodika: Příspěvek vychází z bibliografických rešerší a vlastních zkušeností autorky. Výsledky: V zahraniční je ve srovnání s Českou republikou supervize ve zdravotnictví mnohem více využívána, přičemž její vymezení je velmi rozmanité. Výsledky zahraničních studií poukazují na přínos supervize jak v oblasti podpory supervidovaných pracovníků a studentů, tak v oblasti jejich profesního rozvoje. V příspěvku jsou rovněž stručně charakterizovány 3 modely supervize odborné praxe. Závěr: Supervize má ve zdravotnictví potenciál, který není dosud v České republice doceněný. Příspěvek předkládá k diskuzi výsledky zahraničních studií a zkušenosti autorky se supervizí v oblasti zdravotně-sociální práce. odborná praxe; supervize; zdravotnictví
eng Position of Supervision in Healthcare and in Practical Training of Students of Healthcare Programs Introduction: This paper deals with the use of supervision in healthcare and in the studies and clinical placement of future healthcare professionals. Objective: To present the results of foreign studies evaluating the benefit of supervision in healthcare and to introduce supervision models used in the supervision of students' clinical placement. Method: This paper is based on bibliographic searches and the author’s personal experience. Results: Supervision in healthcare is more widely used abroad than in the Czech Republic, while its definition is very diverse. The results of foreign studies reveal the benefit of supervision consisting both in the support of the supervised staff and students and in their professional development. The paper also briefly describes three models of supervision during clinical placement. Conclusion: Supervision in healthcare has a potential that has not yet been appreciated in the Czech Republic. The article opens to a discussion the results of foreign studies and the author’s experience with supervision in the area of health and social work. clinical placement; healthcare; supervision