Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Management bolesti u hospitalizovaných pacientů v rámci kvality a bezpečí poskytované péče
Rok: 2021
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Management bolesti u hospitalizovaných pacientů v rámci kvality a bezpečí poskytované péče Tato práce byla zaměřena na kvalitu poskytované péče v souvislosti s managementem akutní pooperační bolesti (dále jen APB). V teoretické části bylo objasněno filozofické, etické a ošetřovatelské pojetí problematiky, vč. managementu kvality a rizik, týmové spolupráce, spokojenosti pacienta, APB, pooperační péče a management APB. Hlavní filozofickou oporou byl v této práci pragmatismus, z něhož vychází smíšený design výzkumu. Etické aspekty vycházely především z principů obsažených v již díle Hippokratově: konat ve prospěch nemocného, nepoškozovat, dobře činit. V přístupu k péči o pacienta byly oporami tři základní pilíře: praxe založená na důkazech, humanismus a myšlenky Idy Jean Orlando. Po přípravné fázi byla provedena případová studie ve vybraném zdravotnickém zařízení obsahující popisný a evaluační výzkum zaměřený na kvalitu péče v souvislosti s managementem APB. Šlo o studium dat ze zdravotnické dokumentace ve vztahu k platným směrnicím, k doporučované hranici akceptovatelné intenzity APB v aktuálních publikacích, byly zohledněny názory vybraných sester a pacientů. To vše s předpokladem, že pozornost věnovaná kvalitě a prevenci poškození následkem nesprávné péče vede ke zlepšení spokojenosti pacienta s péčí a ke zvýšení jeho bezpečnosti. Zaměření studie vyplynulo z požadavků manažerů spolupracujícího zdravotnického zařízení a z výsledků výzkumných studií. Hlavním cílem práce bylo popsat management APB dospělých hospitalizovaných pacientů z hlediska kvality poskytované péče, odhalit případné nedostatky a na základě výsledků šetření uvést návrhy pro udržení a další zvyšování kvality v této oblasti. V souladu s hlavním cílem, čtyřmi dílčími cíli a devíti výzkumnými problémy byly popsány, uspořádány a podrobně dokumentovány vybrané ukazatele managementu APB těchto pacientů. Analyzovány byly informace získané od sester a pacientů během rozhovorů, platné směrnice a data získaná ze zdravotnické dokumentace pacientů, a to na dospávací jednotce a na standardním oddělení. analýza dokumentace; akutní pooperační bolest; dospělý pacient; kvalita péče; lékař; management bolesti; poskytovaná péče; rozhovor; sestra
eng Pain management in hospitalized patients in relation to the quality and safety of provided care This thesis was focused on provided care quality related to management of acute postoperative pain (APP). In the theoretical part, the philosophical, ethical and nursing conceptions of the issue were clarified; quality and risk management, teamwork, patient satisfaction, APP, postoperative care and APP management were described. The mixed research design was applied basing on the main philosophical support of this thesis, a pragmatism. Ethical aspects were based primarily on ancient principles contained in Hippocrates’ writing: to act for the benefit of the patient, not to harm, to do well. Evidence-based practice, humanism, and the ideas of Ida Jean Orlando have been pillars in the approach to patient care. After the preparation phase, the case study was performed in a particular medical facility containing descriptive and evaluating research focused on the quality of care in connection with APP management. It was a study of data received from medical documentation in relation to applicable guidelines, to recommended limit of acceptable APP intensity in current publications. The views of selected nurses and patients were considered. All with the assumption that the attention paid to the quality and prevention of damage as a result of care leads to improvement in patient’s satisfaction with care and increased safety. The focus of the study resulted from the requirement of managers of the cooperating medical facility and from the results of research studies. The main aim was to describe APP management of adult hospitalised patients in terms of the quality of provided care, to identify possible shortcomings and, based on the survey results, make suggestions for maintaining and further improvement of the quality of this issue. In accordance with the main aim, four sub-aims and nine research problems, selected indicators of APP management of these patients were described, organized and documented in detail. Information obtained from nurses and patients during the interv acute postoperative pain; adult patient; analysis of documentation; interview; nurse; pain management; physician; provided care; quality of care