Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výpomoc studentů FZS UP v sociálních službách během pandemie covid-19 v kontextu institutu pracovní povinnosti
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Logos Polytechnikos
Strana od-do: 45-57
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výpomoc studentů FZS UP v sociálních službách během pandemie covid-19 v kontextu institutu pracovní povinnosti Pracovní povinnost studentů zdravotních a sociálních oborů byla nedílnou součástí opatření, která v loňském i letošním roce opakovaně přijímala vláda v důsledku pandemie COVID-19 k tomu, aby poskytovatelé zdravotních a sociálních služeb dokázali lépe zvládat situace spojené s karanténními úbytky personálu v přímé péči stejně tak jako s nárůstem pacientů – klientů, kteří museli být v důsledku nákazy izolováni a často vyžadovali specializovanou ošetřovatelskou a sociální péči. Náš příspěvek předkládá část výsledků výzkumu, který byl na FZS UPCE k tomuto tématu realizován. Příspěvek představuje míru a formu zapojení studentů do výpomoci vč. rozsahu využití institutu pracovní povinnosti, a sleduje, jak studenti hodnotili informace, které jim byly o výpomoci a pracovní povinnosti poskytovány. Výzkumný design byl kvantitativní, kdy jsme využili možnosti online sběru dat dotazníkem vlastním tvorby. Výzkumný soubor byl tvořen studenty nelékařských zdravotnických oborů, jichž se v r. 2020 týkala pracovní povinnost ve vybraných sociálních službách (n = 286). Získané výsledky mohou přispět k diskuzi nad zapojením studentů do výpomoci v obdobných krizových situacích v budoucnosti. COVID-19; nelékařský zdravotnický personál; sociální služby
eng Employment of FZS UP students in social services during the covid-19 pandemic in the context of the institute of work duty The work duty of students, who are studying medical or social work study programme, was one of the steps taken by the government last year during COVID-19 pandemic. The aim was to enable health and social service providers to manage situations related to quarantine staff redundancies as well as the increase of patients - clients who had to be isolated and often required specialized health and social care. Our paper presents part of the results of research that was carried out at FZS UPCE on this topic. The paper presents the extent and form of participation of students in help, incl. the extent of the use of the institute of work duty and monitors how students evaluated the information provided to them about help and work duty. The research design was quantitative, we used the online questionnaire. The research group consisted of students of medical or social work study programmes (n = 286). The obtained results can contribute to the discussion of the participation of students in helping in similar critical situations in the future. COVID-19; medical staff; social services