Proč studovat na FZS?
Na naší fakultě získáte vzdělání ve studijních programech, ve kterých budete mít možnost se seznámit s aktuálními poznatky ve zdravotnických oborech a získané znalosti a dovednosti budete moci začlenit do svého vědeckého bádání, publikační činnosti i do své praxe. Studovat budete v prostředí vybaveném nejmodernější technikou a pomůckami a budete mít možnost spolupracovat s vědci a dalšími odborníky z ČR a zahraničí. Spolupracujeme s Nemocnicí Pardubického kraje a dalšími zdravotnickými a sociálními institucemi a nabízíme možnosti vědeckého bádání v prostředí klinické praxe. Spolupracujeme s dalšími fakultami a součástmi Univerzity Pardubice, což Vám umožní se vzdělávat i v příbuzných oborech (např. ve vybraných oborech chemie). Absolventi doktorského studia budou mít vynikající uplatnění na trhu práce v ČR i v zahraničí.
Nabízíme:
- výjezdy do zahraničí (např. Erasmus+)
- individuální studijní plán
- možnost podílet se na vědeckých projektech (např. v rámci Studentské grantové soutěže Univerzity Pardubice)
Cíle studijního programu:
Studijní program je koncipován jako akademický doktorský studijní program. Hlavním cílem studia je poskytnout absolventům široké znalosti vědeckých a klinických disciplín s důrazem na zdravotnické obory, částečně v kombinaci s vybranými obory chemickými. Součástí jsou následující dílčí cíle:
- naučit studenty identifikovat a definovat vědecké problémy ve zdravotních vědách;
- naučit studenty zkoumat a řešit problémy relevantní pro oblast vzdělávání (OV) Zdravotnické obory a vybrané obory OV Chemie, a to v oblasti základního a aplikovaného výzkumu i v klinické praxi;
- naučit studenty samostatně využívat vědecko-výzkumné metody a techniky relevantní pro zdravotní vědy a chemii a související metody dalších relevantních vědeckých disciplín;
- naučit studenty rozvíjet zdravotní vědy založené na důkazech (Evidence-Based Health Care, EBHC)/praxi založenou na důkazech (Evidence-Based Practice, EBP);
- naučit studenty rozvíjet a předávat vědecko-výzkumné poznatky ve vybraných zdravotnických a chemických oborech, např. v rámci vlastní pedagogické činnosti;
- naučit studenty rozvíjet interdisciplinární spolupráci při řešení problémů relevantních nejen pro vybrané zdravotnické a chemické obory, ale i pro další, příbuzné obory;
- vybavit studenty znalostmi pro samostatnou identifikaci, pochopení, využití a podporu vývojových trendů ve zdravotních vědách v České republice (ČR) i ve světě;
- vybavit studenty vědeckými znalostmi a dovednostmi pro samostatnou identifikaci a definování aspektů kvality poskytované péče a bezpečí s ohledem na různé kultury a komunity a stanovování odpovídajících výzkumných šetření;
- vybavit studenty vědeckými znalostmi a dovednostmi pro implementaci výsledků výzkumu do praxe;
- naučit studenty prezentovat a publikovat výsledky vědecko-výzkumné a další relevantní (např. pedagogické) činnosti v českém a anglickém jazyce.
PORODNÍ ASISTENCE (B0913P360036)
Platnost akreditace do: 12. 10. 2030
Forma studia: prezenční
Studijní program zaměřený na výkon povolání porodní asistentka
Vzdělávací a profesní cíle studijního programu:
Cílem studijního programu je získání profesní kvalifikace porodní asistentka pro poskytování přímé péče o individuální potřeby jednotlivců, rodin a komunit. Absolventka získává způsobilost k výkonu profese porodní asistentka a je oprávněna k výkonu samostatné i týmové odborné zdravotní péče v porodní asistenci a v ošetřovatelské péči na úseku gynekologie. Úspěšné ukončení studia dává absolventkám široký systémový základ v programu Porodní asistence s možností získání dalších specializací v rámci celoživotního vzdělávání.
ZDRAVOTNICKÉ ZÁCHRANÁŘSTVÍ (B0931P360008)
Forma studia: prezenční
Platnost akreditace do: 13. 5. 2029
Studijní program zaměřený na výkon povolání zdravotnický záchranář
Vzdělávací a profesní cíle studijního programu:
Cílem studijního programu je získání profesní kvalifikace zdravotnický záchranář pro poskytování samostatné, specifické ošetřovatelské péče na úseku neodkladné péče a akutního příjmu. Absolvent získává způsobilost k výkonu profese zdravotnický záchranář v síti zařízení a pracovišť zdravotnické záchranné služby integrovaného záchranného systému a v dalších složkách činných v záchraně života a zdraví. Úspěšné ukončení studia dává absolventům systémový základ v oboru Zdravotnický záchranář s možností získání další specializace v rámci celoživotního vzdělávání.
RADIOLOGICKÁ ASISTENCE (B0914P360014)
Forma studia: prezenční
Platnost akreditace do: 12. 10. 2030
Studijní program zaměřený na výkon povolání radiologický asistent
Vzdělávací a profesní cíle studijního programu:
Cílem studia studijního oboru Radiologický asistent je získat potřebné znalosti k provádění radiologických zobrazovacích a ozařovacích postupů a aplikaci ionizujícího záření při postupech používaných při lékařském ozáření. Absolvent studijního oboru Radiologický asistent je připraven v praxi uplatnit odborné činnosti jako je péče o pacienta během radiologických postupů, dále je schopen podle ordinace lékaře samostatně vykonávat zobrazovací postupy v oblasti radiodiagnostiky, nukleární medicíny a provádět aplikaci dávek ionizujícího záření v radioterapii. V průběhu bakalářského studia získá základní stupeň vysokoškolského vzdělání, na které může navazovat studium magisterské nebo může odejít do klinické
ZDRAVOTNĚ SOCIÁLNÍ PÉČE (B0988P240002)
Forma studia: prezenční
Platnost akreditace do: 13. 10. 2028
Studijní program zaměřený na výkon regulovaného povolání zdravotně sociální pracovník
Vzdělávací a profesní cíle studijního programu:
Cílem studijního programu je získání profesní kvalifikace zdravotně-sociální pracovník k samostatnému výkonu přímé zdravotně sociální péče a služeb o jedince, rodinu, komunitu a to jak v oblasti preventivní, tak i v oblasti zdravotně sociální, napříč všemi věkovými kategoriemi. Absolvent získá odbornou způsobilost k výkonu povolání zdravotně-sociálního pracovníka bez odborného dohledu. Realizuje činnosti v rámci preventivní, diagnostické a rehabilitační péče v oblasti zdravotně sociální. Podílí se na ošetřovatelské péči v oblasti uspokojování zdravotně sociálních potřeb pacienta/klienta. Úspěšné ukončení studia dává absolventům systémový základ v oboru Zdravotně-sociální pracovník s možností získání další specializace v rámci celoživotního vzdělávání.