Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Matice typických konfliktů procesu implementace podnikových informačních systémů
Autoři: Holá Jana
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Liberecké informatické fórum
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 28-35
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Matice typických konfliktů procesu implementace podnikových informačních systémů Implementace nového ERP systému je nesnadný proces, plný obtížných a konfliktních situací, které bohužel v časovém intervalu od počáteční koncepce do dokončení, mohou způsobit větší či menší deformaci původních záměrů. Přestože většina implementátorů se snaží předejít konfliktům pečlivou přípravou implementace od analýzy požadavků po zajištění a nastavení správy a údržby, dokáží po mnohaletých zkušenostech označit standardní konflikty v průběhu implementace a připravit se na ně, nevyzpytatelným prvkem, který jejich přípravu může zcela eliminovat, je zákazník. Zákazník, uživatel ? provozovatel systému ERP, který sám v síti vlastních požadavků a omezení, jen těžko hledá optimální cestu. Obvyklé a téměř standardní konflikty v rámci implementace ERP systému lze názorně a jednoduše utřídit do čtvercové symetrické matice. Toto jednoduché uspořádání ukazuje základní střety sedmi klíčových bodů, které vymezují hranice procesu implementace. Ty jsou určené požadavky, možnostmi a omezením budoucího provozovatele. V matici označované konflikty jsou kritické oblasti, které mají jasné příčiny a důsledky. Článek se věnuje vymezení jednotlivých kritických oblastí a obsahuje návrhy na prevenci potenciálních problémů. implementace; informační systémy; ERP; matice konfliktů
eng The Matrix of ERP implementation process conflicts The implementation of a new ERP system is a complex process full of difficult and conflict situations that can cause, unfortunately, major or minor deformation of the original projects in the interval from the initial concept to completion. Although most implementers do their best to prevent conflicts by careful preparation from requirements analysis to securing and setting up administration and maintenance and despite the fact that thanks to many years of experience they are able to identify standard conflicts in the process of implementation and to prepare for them, an unpredictable element that can totally eliminate their preparation is the customer. Being trapped in the net of his/her own requirements and limitations, the customer, the user ? operator of an ERP system finds it hard to detect an optimal way. Common and almost standard conflicts within the framework of ERP system implementation can be easily visually demonstrated in a square symmetric matrix. This simple arrangement displays the basic intersections of the seven key points that determine the limits of the implementation process. They are given by the requirements, possibilities and limitations of the future operator. The conflicts marked in the matrix are critical areas that have clear causes and consequences. The article deals with the specification of the individual critical areas and contains proposals to prevent potential problems. implementation; information systems; ERP; conflicts matrix