Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Interní komunikace v teorii a praxi
Autoři: Holá Jana
Rok: 2017
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Interní komunikace v teorii a praxi Hlavním cílem této knihy je určit interní komunikaci jako manažerskou disciplínu a navrhnout model její systematické aplikace v praxi. Teoretická část Kvalifikace stávajících poznatků v problematice interní komunikace v kontextu jejího vývoje a interpretace spočívá v důkladném přezkoumání příslušné odborné literatury, která definuje interní komunikaci jako samostatnou řídící disciplínu s vlastním obsahem a cíli v kontextu jejího vlastního rozvoje a význam pro vedení společnosti. Druhá část monografie vychází z validační studie navrhovaného normativního modelu interní komunikace. Návrh studie zahrnuje ve své první části modelový návrh s využitím metod skupinových rozhovorů a odborných pohovorů s cílem získat jeho definici. Následně je model podroben kvantitativní validaci v souboru vybraných interních komunikačních manažerů. V této knize jsou prezentovány konsolidované a aktuální poznatky v oblasti interní komunikace a mohou vytvořit teoretickou základnu pro pedagogickou práci v oblasti řízení a manažerské komunikace. Součástí empirického výzkumu je směr a možnosti směřování vědeckého výzkumu v této oblasti. Interní; komunikace; management
eng Internal communication in theory and practice The key objective of this book is to determine internal communication as a managerial discipline and to propose a model of its systemic application in practice. The theoretical part Qualification of current findings in the problems of internal communication in the context of its development and interpretation consists of a thorough review of relevant specialised literature which defines internal communication as an independent management discipline having its own content and goals in the context of its own development and importance for the company management. The second part of the monography is based on the validation study of the proposed normative model of internal communication. The design of the study involves in its first part the model design using methods of group interviews and expert interviews in order to obtain its definition. Subsequently, the model is subjected to quantitative validation within the file of selected internal communication managers. Consolidated and current findings in the field of internal communication are presented in this book and they can build a theoretical base for pedagogical work in the fields of management and managerial communication. Empirical research part of the thesis indicates a direction and opportunities for direction of scientific research in this field. Organizational; communication; management