Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Employees´ Satisfaction with Education and Professional Development in a Selected Acute Care Hospital
Autoři: Špačková Iva | Holá Jana
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 5th International Conference Quality and Its Perspectives : multidisciplinary approach to patient care
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 71-80
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Spokojenost zaměstnanců se vzděláváním a profesionálním rozvojem ve vybrané nemocnici Rychlý vývoj medicíny nutí zdravotnický personál, aby udržel krok s novými trendy ve zdravotnictví. Povaha jejich práce nezbytně vyžaduje celoživotní učení. Jedním z úkolů personálního managementu nemocnice je vytvářet podporu celoživotnímu vzdělávání lékařů i nelékařů i ostatních pracovníků. Cíl: Cílem tohoto příspěvku je ukázat význam celoživotního učení pro zaměstnance ve vybrané nemocnici pro akutní péči, jejich spokojenost s podmínkami vzdělávání a příležitostí pro vzdělání, které jim poskytuje jejich zaměstnavatel. Data byla shromážděna v průzkumu spokojenosti anonymními online dotazníky, pro byla použita deskriptivní statistika a pro podrobnou analýzu kontingenční tabulky a Chi-square test 82% nemocničních pracovníků považuje pro jejich práci nezbytné celoživotní učení a 74% je hodnotí velmi dobře. Pouze 55% z nich souhlasí s tím, že mají dostatek vzdělání a jen 48% tvrdí, že jejich nadřízený s nimi pravidelně mluví o jejich profesním rozvoji. Lékaři projevují větší zájem o celoživotní vzdělávání a považují jej za prospěšnější pro svou práci než jiné profesní skupiny zaměstnanců. Lze shrnout, že celoživotní vzdělávání je pro zaměstnance nemocnice důležité a prospěšné, zaměstnanci však nejsou ve většině spokojení s dostatečnými příležitostmi pro vzdělávání a podporou managementu v této oblasti Tento fakt negativně ovlivňuje hodnocení vzdělávání a profesního rozvoje pracovníky nemocnice. spokojenost zaměstnanců; vzdělávání; profesionální rozvoj; nemocnice
eng Employees´ Satisfaction with Education and Professional Development in a Selected Acute Care Hospital Introduction: The rapid development of medicine forces healthcare staff to keep up with new trends in health care. The nature of their work necessarily requires lifelong learning. It is a task of hospital management to promote lifelong learning and create enough opportunities for it. Only such a work environment that is favorable to further education and professional development could increase job satisfaction, staff stability and improve the quality of healthcare provided. Aim: The aim of this paper is to show the importance of lifelong learning for employees of a selected acute care hospital, their satisfaction with the conditions of education and the opportunities for education provided them by their employer. Method: The data were collected within the satisfaction survey in a selected acute care hospital. The anonymous online questionnaires were used in this survey. Spearman´s correlation coefficient, contingency tables and Chi-square test were used for detailed analysis. Results: For 82% of hospital staff, lifelong learning is necessary to their work, and for 74% of them is very beneficial. However, only 55% of them agree that they have enough education opportunities and only 48% claim that their superior regularly talks to them about their professional development. Doctors show greater interest in lifelong learning and consider it more beneficial for their work than other professional groups of employees. Conclusion: Lifelong learning is important and beneficial to hospital employees, but they are not satisfied with enough opportunities for education and with hospital management support. This fact negatively affects the assessment of education and professional development by hospital staff. education; healthcare; hospital staff; lifelong learning